Δευτέρα 17 Μαΐου 2021

Ερωτήματα Δ.Σ. της Ένωσης Χαλκιτών Αθήνας - Πειραιά προς τον κ. Δήμαρχο Χάλκης και τον επικεφαλή της αντιπολίτευσης του Δ.Σ. Χάλκης


Η Ένωση Χαλκιτών Αθήνας - Πειραιά, όπως και στο παρελθόν έτσι και τώρα, σε σημαντικά θέματα που αφορούν το νησί μας, τηρεί την υποχρέωσή της να ενημερώνει τα μέλη της με τον πιο πρόσφορο τρόπο.

Έτσι, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της όπως προβλέπονται από το Καταστατικό της και σε εκτέλεση των σχετικών αποφάσεων (2 και 3 /2021) του Διοικητικού Συμβουλίου και προκειμένου να ενημερώσει τα μέλη της σχετικά  με το θέμα του Βιολογικού Σταθμού Επεξεργασίας Λυμάτων της Χάλκης, έθεσε συγκεκριμένα και κοινά ερωτήματα

Α. στον Δήμαρχο Χάλκης κ. Άγγελο Φραγκάκη και

Β. στον επικεφαλή της Αντιπολίτευσης του Δήμου της Χάλκης, κ. Μιχάλη Σταματιάδη,

ώστε τις απαντήσεις των παραπάνω θεσμικών παραγόντων του Δήμου μας, να κοινοποιήσει στα μέλη της και με τον τρόπο αυτόν να ολοκληρώσει τη συμβολή της στην ενημέρωση σχετικά με το θέμα αυτό. 

 

Αρ. Πρωτ. ΕΞ 68

Αθήνα 24.03.21

Προς:

-      Τον Δήμαρχο της Χάλκης κ. Αγγελο Φραγκάκη

-      Τον Επικεφαλή της Αντιπολίτευσης του Δήμου της Χάλκης κ. Μιχαλη Σταματιάδη

Σε εκτέλεση σχετικών αποφάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου (2 και 3/2021) της Ένωσης Χαλκιτών Αθήνας-Πειραιά και σε συνέχεια της ενημερωτικής διαδικτυακής συνάντησής μας (19-3-2021) με θέμα τον βιολογικό σταθμό επεξεργασίας λυμάτων της Χάλκης, παρακαλούμε για την έγγραφη απάντησή σας στα παρακάτω ερωτήματα:

          Η υπάρχουσα μελέτη καθώς και η ένταξη και υλοποίηση του έργου φέρουν τις εγκρίσεις των προηγούμενων Δημοτικών Συμβουλίων της    Χάλκης και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου ;

          Δύναται η μελέτη να τροποποιηθεί χωρίς να τεθούν ζητήματα χρηματοδότησης του έργου και χωρίς να τεθεί οποιοδήποτε ζήτημα        αναβολής εκτέλεσης αυτού;

          Μπορεί να εγκατασταθεί στην Χάλκη βιολογικός σταθμός τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων ;

          Εξασφαλίζεται η πλήρης, συνεχής και απρόσκοπτη λειτουργία του           έργου;

          Υφίσταται πρόβλεψη για την απόσμηση των λυμάτων καθώς και για την αντιμετώπιση τυχόν διαρροών στο θαλάσσιο χώρο;

Παρακαλούμε οι απαντήσεις σας να περιοριστούν αποκλειστικά στα παραπάνω ερωτήματα δεδομένου ότι θα δημοσιοποιηθούν προκειμένου να ενημερωθούν τα μέλη της Ένωσης σχετικά με το εν λόγω θέμα.

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ κ. ΦΡΑΓΚΑΚΗ

 

Αγαπητή Πρόεδρε και αγαπητά μέλη του Δ.Σ. της Ένωσης Χαλκιτών,

Σε συνέχεια της επιστολής σας της 24/03/21 (α.π. ΕΞ68), θα θέλαμε καταρχάς να σας ευχαριστήσουμε για το ενδιαφέρον που επιδεικνύεται για την ιδιαίτερης βαρύτητας Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων (ΕΕΛ) της νήσου μας.

Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι ο Δήμος λαμβάνει όλα τα διαθέσιμα μέσα ώστε αυτό το έργο πνοής να εκκινήσει και να ολοκληρωθεί μετά από μια δεκαετία και πλέον καθυστερήσεων στην υλοποίησή του. Ένα έργο που θα αναβαθμίσει τις υπηρεσίες προς τους δημότες και τους επισκέπτες του νησιού και θα λύσει σε βάθος τουλάχιστον 20ετίας το πρόβλημα της διάθεση των αστικών λυμάτων. Ένα έργο για το οποίο η παρούσα Δημοτική Αρχή δέχεται καλοπροαίρετα τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις κάθε ενδιαφερόμενου, όπως τα μέλη της Ένωσης Χαλκιτών Αθήνας – Πειραιά, στα πλαίσια ενός εποικοδομητικού διαλόγου που θα συμβάλλει στην ενημέρωση των κατοίκων και στην άρτια και ποιοτική ολοκλήρωση του έργου.

Σε αυτό το πλαίσιο, παρακαλώ δείτε παρακάτω τις απαντήσεις στα ερωτήματα που θέσατε. Πιστεύουμε ότι θα συμβάλουν στην πλήρη κατανόηση από εσάς και τα μέλη σας των ιδιαιτεροτήτων που έχει το συγκεκριμένο έργο και η διαδικασία υλοποίησής του

 

·         Η υπάρχουσα μελέτη καθώς και η ένταξη και υλοποίηση του έργου φέρουν τις εγκρίσεις των προηγούμενων Δημοτικών Συμβουλίων της Χάλκης και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου;

Ο Δήμος Χάλκης ανέκαθεν συνεργάζεται με την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την εκπόνηση μελετών τεχνικών έργων καθώς δεν διαθέτει την απαιτούμενη από το νόμο τεχνική επάρκεια για την υλοποίηση τέτοιων έργων. Σε αυτό το πλαίσιο, οι όποιες μελέτες συντάσσονται από το αρμόδιο τμήμα της Περιφέρειας παραδίδονται στο Δήμο για την αποδοχή τους και στη συνέχεια ακολουθείται η διαδικασία για τη δημοσίευση  του σχετικού διαγωνισμού με όλα τα απαραίτητα έγγραφα. Έτσι, συνάγεται ότι και η υπάρχουσα μελέτη της ΕΕΛ έχει τις απαραίτητες εγκρίσεις από όλες τις υπηρεσίες της Περιφέρειας  και ειδικά της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορά τις επιπτώσεις του έργου στο περιβάλλον της Χάλκης και της ευρύτερης περιοχής. Τονίζεται ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου εγκρίθηκε εκ νέου από την επιτροπή περιβάλλοντος της Περιφέρειας με την απόφαση 56/2018.

 

·         Δύναται η μελέτη να τροποποιηθεί χωρίς να τεθούν ζητήματα χρηματοδότησης του έργου και χωρίς να τεθεί οποιοδήποτε ζήτημα        αναβολής εκτέλεσης αυτού;

Η μελέτη μπορεί να τροποποιηθεί, ιδιαίτερα αν έχουν μεταβληθεί οι παράμετροι που χρησιμοποιήθηκαν για τον αρχικό σχεδιασμό και την εκπόνησή της. Κάθε τροποποίηση της μελέτης όμως συνεπάγεται πρακτικά την εκπόνηση νέων υπομελετών ή και τη σύνταξη εκ νέου της πλήρους μελέτης. Στη συνέχεια η τροποποιημένη μελέτη θα πρέπει να τεθεί στις αρμόδιες υπηρεσίες για την εκ νέου έγκρισή της (ή την απόφαση ότι δεν απαιτείται εκ νέου έγκριση αν δεν μεταβάλλονται ουσιαστικά τα χαρακτηριστικά του έργου). Η διαδικασία αυτή εκτιμάται ότι θα είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, άνω των 18 μηνών, δεδομένου και των ιδιαίτερων εργασιακών συνθηκών που υφίστανται το τελευταίο έτος λόγω πανδημίας.

Σε αυτή την περίπτωση είναι αυτονόητο ότι θα πρέπει να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση της όλης διαδικασίας από τα διαθέσιμα προγράμματα του Δημόσιου τομέα ή και από ιδίους πόρους του Δήμου. Επίσης, σε αυτή την περίπτωση οι υπάρχουσες ολοκληρωμένες και εγκεκριμένες μελέτες δεν θα μπορούν να εφαρμοστούν στο έργο και επομένως τίθεται σαφώς θέμα αναβολής ή ακόμα και ακύρωσης της εκτέλεσης του έργου και απώλειας των διατιθέμενων πιστώσεων.

Ο Δήμος εκτιμά ότι δεν συντρέχουν λόγοι τροποποίησης της υπάρχουσας μελέτης. Οι συνθήκες σχεδιασμού που ελήφθησαν υπόψη κατά την περίοδο της εκπόνησης καλύπτουν και τις σημερινές και τις μελλοντικές απαιτήσεις καθώς λαμβάνει υπόψη την αύξηση των φορτίων με ορίζοντα έως και 40 ετών.

Είναι δεδομένο επίσης ότι η τεχνολογία αυτών των εγκαταστάσεων έχει αναβαθμιστεί σε όλο αυτό το χρονικό διάστημα. Πρέπει όμως να σημειωθεί ότι η τρέχουσα Διακήρυξη του έργου θέτει τα βασικά στοιχεία σχεδιασμού της εγκατάστασης και επομένως κάθε υποψήφιος ανάδοχος είναι σε θέση να υποβάλλει μια πρόταση που θα ενσωματώνει τις σύγχρονες τάσεις στις ΕΕΛ ώστε να πετύχει τα επιθυμητά χαρακτηριστικά των προς διάθεση λυμάτων, στοιχείο που αποτελεί και το κριτήριο ασφάλειας, ποιότητας και ελέγχου που τίθενται από την Εθνική και Ενωσιακή περιβαλλοντική νομοθεσία.

 

·         Μπορεί να εγκατασταθεί στην Χάλκη βιολογικός σταθμός  τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων;

Οι μονάδες τριτοβάθμιας επεξεργασίας λυμάτων εγκαθίστανται σε περιοχές όπου υπάρχουν βιομηχανικά απόβλητα και γενικά παράγονται λύματα υψηλού ρυπαντικού φορτίου. Αποσκοπούν στην περαιτέρω βελτίωση του απορριπτόμενου νερού ώστε αυτό, με ελάχιστους ρυπαντές και μικροβιολογικό φορτίο, να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε δευτερεύουσες διεργασίες, κυρίως την άρδευση.

Για την αποδοτική λειτουργία αυτών των εγκαταστάσεων και την οικονομική απόσβεσή τους, πρέπει να ληφθούν υπόψη οι χωρικοί περιορισμοί του οικοπέδου εγκατάστασης, η εκτιμώμενη ποσότητα απολήψιμου νερού και το κόστος διάθεσής του, το κόστος επένδυσης και άλλες παράμετροι. Θα πρέπει επίσης να επισημανθεί ότι η πληθυσμιακή σύνθεση της Χάλκης, σε μόνιμη και εποχιακή βάση, δεν δικαιολογεί την εγκατάσταση και τη χρηματοδότηση τριτοβάθμιας επεξεργασίας.

Με βάση τα παραπάνω δεδομένα, ο Δήμος κρίνει είναι ότι οι τρέχουσες παράμετροι σχεδιασμού και οι αναμενόμενες συνθήκες λειτουργίας της ΕΕΛ δεν κρίνονται επαρκείς για να προχωρήσει σε μία τέτοια τροποποίηση. Οριστικά συμπεράσματα όμως μπορούν να εξαχθούν από τη σύνταξη μιας εξειδικευμένης μελέτης κόστους - ωφέλειας – τεχνικών παραμέτρων που θα λαμβάνει υπόψη τις γεωγραφικές και λειτουργικές ιδιαιτερότητες της εγκατάστασης, τη σημερινή στάθμη της τεχνολογίας και τις προβλέψεις για τις μελλοντικές ανάγκες. Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει και στο κόστος εγκατάστασης και τις δυνατότητες χρηματοδότησης αυτού του έργου.

 

·         Εξασφαλίζεται η πλήρης, συνεχής και απρόσκοπτη λειτουργία του           έργου;

Κατά την εκπόνηση των μελετών και την έκδοση των απαραίτητων εγκρίσεων ελήφθησαν υπόψη τα στοιχεία που μπορούν να εμποδίσουν την εξέλιξη και ολοκλήρωση του έργου. Όμως, όπως συμβαίνει σε κάθε τεχνικό έργο, δεν μπορεί να αποκλειστεί εκ των προτέρων η πιθανότητα δημιουργίας τεχνικών δυσκολιών που ενδεχομένως να καθυστερήσουν την εκτέλεση του έργου. Σε κάθε περίπτωση, δεν αναμένεται η δημιουργία ανυπέρβλητων τεχνικών προβλημάτων καθώς ο χώρος εγκατάστασης πρακτικά δεν έχει μεταβληθεί από την περίοδο της σύνταξης της αρχικής μελέτης.

Σχετικά με τη χρηματοδότηση του έργου, αυτή έχει εξασφαλιστεί μέσα από τους πόρους της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου και την ένταξή του στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Νότιο Αιγαίο 2014-2020”.

Δεν πρέπει να αποκλειστεί η δημιουργία αντιδράσεων από τους δημότες. Αυτές μπορεί να οφείλονται σε ελλιπή γνώση των προβλέψεων και των λεπτομερειών που έχουν ενσωματωθεί στο έργο ώστε η όχληση των κατοίκων να είναι η ελάχιστη δυνατή. Ο Δήμος είναι πάντα πρόθυμος να προσφέρει αναλυτικές πληροφορίες για το έργο σε κάθε ενδιαφερόμενο, όπως κάνει και στη δική σας περίπτωση.

 

·         Υφίσταται πρόβλεψη για την απόσμηση των λυμάτων καθώς και για       την αντιμετώπιση τυχόν διαρροών στο θαλάσσιο χώρο;

Υπάρχει σαφής πρόβλεψη για την απόσμηση των λυμάτων με την εγκατάσταση ειδικού εξοπλισμού. Η σημερινή στάθμη της τεχνολογίας σε αυτά τα συστήματα επιτρέπει την κατακράτηση των ρύπων σε ποσοστό μεγαλύτερο του 95%. Τα συστήματα αυτά θα καλύπτουν μέρος των εγκαταστάσεων, αυτών που περιέχονται μέσα σε κτίρια και οι οποίες είναι αυτές που παράγουν μεγάλο ποσοστό των αέριων ρύπων. Προφανώς, αυτά τα συστήματα δεν μπορούν να καλύψουν και τις εκτεθειμένες, μη στεγασμένες εγκαταστάσεις. Η στέγαση αυτών των εγκαταστάσεων κρίνεται τεχνικά δύσκολη και ασύμφορη.

Κάθε συγκέντρωση λυμάτων θα γίνεται σε υπόγειες δεξαμενές οι οποίες θα έχουν ειδική στεγανωτική επίστρωση. Επίσης, τα δίκτυα, στην πλειοψηφία τους, θα είναι υπόγεια. Έτσι, οι πιθανότητες διαρροής προς το θαλάσσιο χώρο είναι μηδενικές.

 

Ευελπιστούμε ότι οι παραπάνω πληροφορίες κάλυψαν και απάντησαν στα ερωτήματά σας.

Παραμένουμε διαρκώς στη διάθεσή σας για τις όποιες επιπλέον πληροφορίες χρειαστείτε καθώς και για τις προτάσεις σας.

 

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΠΙΚΕΦΑΛΗ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ κ. ΣΤΑΜΑΤΙΑΔΗ

 

Αγαπητή κυρία Πρόεδρε και αγαπητά μέλη του Δ.Σ.

 

Σε απάντηση της από 24 Μαρτίου 2021 επιστολής σας, τόσο προς τον Δήμαρχο Χάλκης όσο και προς εμένα, με την οποία μας υποβάλετε πέντε ερωτήματα, σχετικά με τον υπό κατασκευή βιολογικό σταθμό επεξεργασίας λυμάτων της Χάλκης, σας παραθέτω τις ακόλουθες απαντήσεις μου :

1— Επιγραμματικά θα ήθελα να αναφέρω, ότι πλην της περιφέρειας και του πολύ στενού περιβάλλοντος του Δημάρχου Χάλκης, κανείς άλλος δεν γνωρίζει, πότε και ποιές εγκρίσεις έχουν ληφθεί.

Η διαδικασία του βιολογικού σταθμού επεξεργασίας λυμάτων της Χάλκης είναι από τις πιο αδιαφανείς και με την λιγότερη δημόσια διαβούλευση, διαδικασίες της Δημόσιας διοίκησης, για ανεξήγητους λόγους

Στα μέσα του 2017, ξαφνικά εμφανίστηκε ο εκπρόσωπος της περιφέρειας κ. Γ. Υψηλάντης, ζητώντας εσπευσμένα την έγκριση από το δημοτικό συμβούλιο, της ξεπερασμένης μελέτης εικοσαετίας, για τον βιολογικό, με το αιτιολογικό ότι εάν δεν αποδεχόταν αυθημερόν το δημοτικό συμβούλιο την πρόταση, θα χανόταν η χρηματοδότηση.

Μετά τις αντιρρήσεις που εκφράστηκαν σε πολύ έντονους τόνους, από τους δημοτικούς συμβούλους και πολίτες, ο εκπρόσωπος της περιφέρειας, προκειμένου να  κατορθώσει να πάρει την θετική ψήφο της πλειοψηφίας του δημοτικού συμβουλίου, υποσχέθηκε ότι ακολούθως θα προσπαθήσει να βελτιώσει την μελέτη ανεβάζοντας επίπεδο από δευτεροβάθμιας επεξεργασίας σε τριτοβάθμιας, γεγονός που ουδέποτε υλοποιήθηκε.

Από τότε, τόσο κατά τα δύο τελευταιά χρόνια της προηγούμενης δημοτικής αρχής, όσο και κατά τον ενάμιση και πλέον χρόνο της παρούσης, καμιά προσπάθεια δεν έγινε ώστε να πιεστεί η περιφέρεια, για να αναβαθμιστεί η μελέτη για τον βιολογικό, προκειμένου να μην είναι η Χάλκη το μοναδικό νησί που θα κατασκευάσει το 2021, ξεπερασμένης τεχνολογίας βιολογικό σταθμό, με ανοιχτές χαβούζες, δευτεροβάθμια επεξεργασία των λυμάτων, με διοχέτευση των επεξεργασμένων υγρών αποβλήτων  στη θάλασσα και καμιά πρόνοια για την τύχη της λυματολάσπης, που αποτελεί ένα από τα πιο δύσοσμα παράγωγα ενός βιολογικού σταθμού.

Οι δύο δημοτικές αρχές, η προηγούμενη και η τωρινή, όχι απλώς δεν προέβησαν σε καμιά κίνηση για την τεχνολογική αναβάθμιση του βιολογικού σταθμού, αλλά αντιθέτως αποκοίμισαν, και συνεχίζουν να  αποκοιμίζουν και να παραπλανούν την κοινή γνώμη, όπως στην τελευταία συνεδρίαση του Δ.Σ. της Ένωσης, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε το Δήμαρχο Χάλκης να επικαλείται ψευδή και παραπλανητικά επιχειρήματα, προκειμένου να αποπροσανατολίσει τα μέλη του Δ.Σ., λέγοντας ότι τριτοβάθμιας επεξεργασίας βιολογικοί σταθμοί κατασκευάζονται μόνο σε περιοχές με βιομηχανικά λήμματα, τερατώδες και συγχρόνως παιδαριώδες ψέμα, το οποίο καταρρίπτεται από την ύπαρξη δύο τριτοβάθμιας επεξεργασίας βιολογικών σταθμών στην εγγύς περιοχή μας, δηλαδή της Νισύρου και της Λάρδου, οι όποιες περιοχές ως γνωστόν, είναι κατεξοχήν τουριστικές και δεν υπάρχει ούτε μία σταγόνα βιομηχανικού αποβλήτου.

2— Από το 2017, οπότε για πρώτη φορά πληροφορηθήκαμε ότι ο βιολογικός σταθμός της Χάλκης πρόκειται να είναι δευτεροβάθμιας επεξεργασίας και στο ακαταλληλότατο σημείο, μετά το ελικοδρόμιο που όλοι γνωρίζουμε, όλοι όσοι ανησυχούσαμε και φυσικά συνεχίζουμε να ανησυχούμε, αφού δεν έχει αλλάξει τίποτε, για τις σοβαρότατες περιβαντολλογικές επιπτώσεις που θα έχει η κατασκευή αυτή, εκφράσαμε με κάθε πρόσφορο τρόπο την πρόταση μας, να τροποποιηθεί η μελέτη, προκειμένου ο βιολογικός σταθμός της Χάλκης να γίνει κλειστού τύπου (κόμπακτ), τριτοβάθμιας επεξεργασίας των λυμάτων και το παραγόμενο νερό να είναι ποτιστικό, για να αρδεύονται, παραπλεύρως ευρισκόμενα αλσύλλια, δέντρα και φυτά και όχι να οδεύει προς τη θάλασσα και να την μολύνει.

Όλο αυτό το διάστημα των τεσσάρων περίπου ετών, φέρουν σοβαρότατη ευθύνη οι δύο δημοτικές αρχές που ασκούσαν την διοίκηση του Δήμου Χάλκης, προηγούμενη και τωρινή, οι οποίες όχι μόνο δεν φρόντισαν να πιέσουν την περιφέρεια να αναβαθμίσει τον ξεπερασμένης τεχνολογίας βιολογικό σταθμό, αλλά έκαναν ότι μπορούσαν για να υποβαθμίσουν και αποπροσανατολίσουν το θέμα.

Ακόμη και στην επιστολή που τους στείλαμε έξι δημοτικοί σύμβουλοι της Χάλκης, στις 8 Φεβρουαρίου 2021, όχι απλώς δεν έπραξαν το παραμικρό, αλλά ούτε απάντηση δεν έδωσαν, προφανώς υιοθετώντας την τακτική, ότι όσο πιο λίγη συζήτηση γίνεται και όσο πιο πολύ συσκοτίζεται το θέμα, τόσο καλύτερα για την θλιβερή απόφασή τους, να υλοποιήσουν τον παρηκμασμένης τεχνολογίας βιολογικό σταθμό.

Παραταύτα και σήμερα, όσο για γραφειοκρατικούς λόγους, καθυστερεί να δημοπρατηθεί το κυρίως έργο, (έχει δημοπρατηθεί μόνο  το κομμάτι του αγωγού), ακόμη υπάρχει περιθώριο προσαρμογής της μελέτης περιβαντολλογικών όρων, υιοθετώντας τεχνολογία κλειστού τύπου (κόμπακτ), με σύστημα απόσμησης των λυμάτων, τριτοβάθμιας επεξεργασίας τους, των οποίων τα υγρά κατάλοιπα θα χρησιμοποιούνται πλέον για ποτιστική χρήση, και όχι όδευση στη θάλασσα και μηχανισμό μετατροπής της λυματολάσπης σε ξηρά άοσμη κοπριά, προκειμένου να χρησιμοποιηθεί σε αγροτικές και κηπευτικές δραστηριότητες.

Ακόμη κι αν απαιτηθούν λίγοι μήνες για την μετατροπή της υπάρχουσας μελέτης, αυτό θα είναι το μικρότερο κακό, σε σχέση με αυτό που επιχειρείται με την υλοποιούμενη μελέτη, να μετατραπεί η Χάλκη σε τόπο  παρόμοιων περιβαντολλογικών προβλημάτων, με την περιοχή

<< ΒΟΔΙ >> της Ρόδου, όπου λόγω της δυσοσμίας, έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα σε μεγάλη απόσταση στην γύρω περιοχή.

Σε ό,τι αφορά το προϋπολογισμένο κόστος, αυτό δεν πρόκειται να αυξηθεί και να δημιουργήσει πρόβλημα έγκρισης, δεδομένου ότι η βιολογικοί σταθμοί κλειστού τύπου (κόμπακτ), είναι γενικά χαμηλότερου κόστους από τον υλοποιούμενο.

3— Το επιχείρημα του Δημάρχου Χάλκης, στο Διοικητικό Συμβούλιο της Ένωσης Χαλκιτών Αθήνας Πειραιά, ότι στη Χάλκη δεν μπορεί να εγκατασταθεί τριτοβάθμιας επεξεργασίας βιολογικός σταθμός, διότι δήθεν, τέτοιου είδους τριτοβάθμιοι βιολογικοί σταθμοί,  εγκαθίστανται μόνο σε περιοχές που έχουν βιομηχανικά λύμματα, όπως προανέφερα, αποτελεί ασύστολο ψεύδος, με στόχο να παραπληροφορήσει και αποπροσανατολίσει τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της Ένωσης και να καλύψει τόσο τις δικές του, όσο και της προηγούμενης δημοτικής αρχής ευθύνες, διότι δεν έπραξαν το παραμικρό για να ζητήσουν από την περιφέρεια την αναβάθμιση του βιολογικού σταθμού της Χάλκης, τα τέσσερα τελευταία χρόνια, μετά την παρουσίαση της απαρχαιωμένης μελέτης στο δημοτικό συμβούλιο Χάλκης το 2017.

Αποστομωτική απάντηση στο αίολο και ψευδές επιχείρημα του Δημάρχου, αποτελεί το γεγονός ότι ήδη στην περιοχή μας υφίστανται δύο βιολογικοί σταθμοί που πρόκειται να κατασκευαστούν, ο ένας στην Νίσυρο και ο άλλος στην Λάρδο, οι οποίοι είναι και οι δύο τριτοβάθμιας επεξεργασίας βιολογικοί σταθμοί, την στιγμή κατά την οποία και οι δύο περιοχές είναι αμιγώς τουριστικές και δεν υπάρχει ούτε σταγόνα βιομηχανικού λύματος.

4— Σε σύγκριση με την μεγάλη περιβαντολλογική ζημία που θα δημιουργήσει στην Χάλκη, ο υπό κατασκευή ξεπερασμένης τεχνολογίας  βιολογικός σταθμός, μία ολιγόμηνη καθυστέρηση, για την εξαιρετικά αναγκαία  αναβάθμιση του τεχνολογικού του επιπέδου, δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να θεωρηθεί επιβάρυνση, όταν η ίδια η κρατική γραφειοκρατία, καθυστέρησε την υλοποίηση του, επί περισσότερα από 20 χρόνια.

Εφόσον οι αναγκαίες αναβαθμίσεις, γίνουν με ειλικρινή διάθεση, τότε  μπορεί κάλλιστα να εξασφαλιστεί η πλήρης, συνεχής και απρόσκοπτη λειτουργία του έργου.

Τα περί του αντιθέτου, απλώς αποδεικνύουν την έλλειψη διάθεσης, τόσο της περιφέρειας όσο και της τωρινής δημοτικής αρχής, να εργαστούν ειλικρινά, για την αναβάθμιση του τεχνολογικού επιπέδου του βιολογικού σταθμού.

5— Στον υπό κατασκευή βιολογικό σταθμό της Χάλκης, λόγω της ξεπερασμένης τεχνολογίας του, η οποία προβλέπει δευτεροβάθμια επεξεργασία των λυμάτων, δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για την απόσμηση των λυμάτων, τα οποία σε συνδυασμό με την ανοιχτού τύπου επεξεργασία τους (ανοιχτές χαβούζες), θα αφήνουν ελεύθερες στο περιβάλλον τις δυσάρεστες οσμές, που με τη βοήθεια των βορειοανατολικών και ανατολικών ανέμων, που πνέουν επτά έως οκτώ μήνες τον χρόνο και ιδιαίτερα την καλοκαιρινή περίοδο, θα επηρεάζουν εξαιρετικά δυσάρεστα τον οικισμό της Χάλκης.

Επιπλέον, δεν υπάρχει στην μελέτη του υπό κατασκευή βιολογικού σταθμού της Χάλκης, καμία πρόβλεψη για την επεξεργασία της λυματολάσπης, η οποία είναι από τα πλέον δύσοσμα παράγωγα του βιολογικού, και θα εναποτίθεται στον εξωτερικό χώρο, προσθέτοντας και την δική της  έντονη δυσοσμία, σε εκείνη που θα εκλύεται από τις ανοιχτές  χαβούζες.

Τέλος, τα υγρά κατάλοιπα της δευτεροβάθμιας επεξεργασίας των λυμάτων, επειδή θα περιέχουν τοξικές ουσίες, που δεν θα έχουν απομακρυνθεί (λόγω ακριβώς της ατελούς επεξεργασίας), θα διοχετεύονται στην θάλασσα, μολύνοντας το θαλάσσιο περιβάλλον και δημιουργώντας σοβαρή ζημία για τα ψάρια και τους άλλους θαλάσσιους οργανισμούς.

 


 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου